Friday 4 October 2013

Posted by Unknown On Friday, October 04, 2013
Assalamualaikum semua.


Hari ni nak berkongsi dengan anda tetang Collagen Powder Shaklee. Sebagai pakar kesihatan anda yang berpengalaman dalam menyelesaikan pelbagai masalah kesihatan, sya melihat kolagen merupakan salah satu perkara yang perlu dititikberatkan baik oleh golongan lelaki mahupun golongan wanita terutamanya yang telah bekerjaya dan sering terlihat tua dari umur sebenar. 

Tak sedap juga telinga apabila mendengar orang tersalah congak umur kita kan atau ada pula terlajak lidah 'melawak' tentang tekstur kulit kita yang semakin jelas tidak sekata tonanya?! Yang penting bukanlah kecantikan itu sangat tetapi kebahagiaan diri lebih utama.

Secara fitrahnya, kita semua telah mempunyai kolagen semulajadi yang dicipta oleh Allah dalam tubuh kita sejak dari lahir lagi. Namun demikian, setiap hari kita mengalami fenomena kehilangan kolagen ini dalam tubuh tanpa kita sedari akibat dari aktiviti harian yang kita kerjakan.

Tanda-tanda kehilangan kolagen dalam tubuh
Peningkatan usia kita merupakan salah satu faktor berlakunya kehilangan kolagen tersebut. Oleh itu, bagi menampung kehilangan kolagen, adalah sangat dianjurkan supaya mengambil kolagen tambahan untuk memastikan tubuh kita mendapat kolagen yang mencukupi buat tubuh.

Mengambil atau mengamalkan kolagen bukanlah bermaksud kita cuba melanggar fitrah Allah dengan seolah-olah cuba berhenti daripada menjadi tua. Malah berhenti menjadi tua adalah diluar dari kemampuan manusia biasa seperti kita..

Bagaimana kolagen dapat membantu kita melalui fasa transformasi usia tersebut?

Kolagen berperanan melambatkan proses penuaan tersebut. Menjadi tua dan proses penuaan adalah 2 perkara yang berbeza. Kita semua akan tetap bertambah usia dan menjadi tua. Namun bagaimana untuk kelihatan segar, sihat dan lebih muda daripada usia kita? Di situlah kaitan dengan proses penuaan.

Dengan kolagen sel-sel dalam badan dirangsang untuk lebih aktif bagi mempercepatkan proses baikpulih sel dalam tubuh.Jadi tidak hairan, mengapa pengguna yg asalnya berkulit kusam,kering dan tidak bermaya merasai perubahan holistik pada kulit seluruh badan- kulitnya menjadi lebih halus dan lembut setelah mengambil kolagen.Malah mereka yg telah berusia juga dilihat 'lebih muda' dari usia sebenar mereka.

Berbezakan?! Senyuman pun menawan.
Proses begini adalah salah satu drpd KESAN kolagen  ebagai ANTI penuaan.Jika anda seorang yg menitikberatkan kecantikan dan penampilan, sudah pasti kesihatan luaran dan dalaman juga menjadi keutamaan anda.

16 Fungsi Collagen Powder Shaklee

1.   Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus
2.   Mengecilkan liang-liang roma
3.   Melembapkan kulit dan mengurangkan kekeringan kulit
4.   Mencerahkan dan menjadikan kulit bersih tanpa jeragat dan pigmentasi
5.   Mengembalikan keanjalan kulit
6.   Meningkatkan kekuatan sesendi dan memudahkan pergerakan otot-otot
7.   Meningkatkan fungsi organ-organ dalaman yang memerlukan Collagen
8.   Menyokong kalsium dalam tubuh dan mengurangkan kesan sakit belakang dan sendi
9.   Melembapkan rambut dan memelihara rambut dari bercabang
10. Menguatkan kuku dan menjadikan kuku sihat dan berwarna pink
11. Menegangkan kembali payudara dan punggung
12. Mengurangkan garis halus pada leher
14. Menguatkan gusi anda
15. Memelihara kornea mata anda daripada kering dan cepat letih
16. Menghilangkan lingkaran gelap bawah mata

Mengambil kolagen, bukan bermaksud menidakkan pengambilan makanan segar lain spt sayuran, buah dan air mineral seharian. Anda masih bebas meneruskan tabiat pemakanan sihat ini.

Cuma, jika anda berhasrat untuk kelihatan lebih sihat dan cantik, apa salahnya menambah kolagen dalam menu sihat anda. Tidak rugi malah anda yang akan berpuas hati,pasangan juga gembira hari-hari.


Tak salah kan kita melabur untuk kesihatan dan kecantikan? Jika tidak kerana pasangan cukuplah sebagai tanda penghargaan dan kasih sayang anda buat diri sendiri.

Baiklah, sempena bulan Oktober ini saya mengumumkan berita baik untuk semua bahawa Shaklee menawarkan promosi Shaklee Collagen Powder, beli 6 percuma 1. Wow, ni memang harga runtuh untuk bulan ini.

Berapa harga SCP ni (sekotak ada 15 sachet)?

Harga Pasaran = RM 298 Semenanjung Malaysia | RM 312 Sabah/Sarawak

Dengan harga promosi ini, sekotak menjadi RM 255 sahaja, maka satu hidangan (1 peket) hanyalah RM 17. Pembelian 3 kotak Shaklee Collagen Powder ini juga melayakkan anda untuk mendapat FREE MEMBERSHIP dan FREE POSTAGE dengan anggaran jimat sebanyak RM 75. Banyakkan?!

Tapi untuk mendapat harga special dari saya kenalah pm saya. Jangan lepaskan peluang ini! Jika anda jadi customer saya pasti anda akan mendapat harga yg gila-gila runtuh! :)

Untuk Collagen yang terbaik dan eksklusif ini, harganya bukanlah mahal pun kerana jika nak dibandingkan dengan kos rawatan kulit di pusat2 kecantikan yang menggunakan krim atau suntikan kolagen, sememangnya ia harga yang murah dan berbaloi sangat-sangat !! Tambahan pula anda hanya perlu minum dengan minuman kegemaran anda setiap hari....tak perlulah mengeluarkan pula duit minyak untuk mengunjungi pusat kecantikan, tak perlu cucuk-cucuk, tak perlu sakit untuk cantikkan kulit okay !

Moga sharing ringkas ini bermakna dan memberi kesan kepada kita semua, insyaAllah.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah PAKAR KESIHATAN ANDA!!!

*Jika anda rasa artikel ini bermanfaat dan mampu mengubah kesihatan dan hidup rakan-rakan anda, sila klik butang LIKE di atas ye, mungkin ada kebaikannya pada orang lain dan diri anda. "What you give, you get more back".

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...