Saturday 29 June 2013

Posted by Unknown On Saturday, June 29, 2013


Yes - Smoking Is Haram - The PIG's Blood is actually in The Filters of the Cigarettes! - So, It is still very Haram even before you worry about the lung cancer, stomach cancer, face and skin cancer and death of fetus inside the mother's womb and cancer for those who have to breath the second hand poisoned air from cigarette smoke. 

Now we know they have admitted - there is blood of pigs being used in the filters - But what other things have swine (pork) products in them?





Ini beritanya di Metro pagi tadi.



Banjarmasin: Ketua Suruhanjaya Pengendalian Tembakau Nasional berkata, penapis rokok yang digunakan secara meluas di Indonesia mengandungi bahan berasal daripada darah babi.


Dr Hakim Sarimuda Pohan berkata, hemoglobin atau protein darah babi digunakan dalam penapis rokok untuk menyaring racun kimia agar tidak masuk ke dalam paru-paru perokok.

Bercakap pada dialog mengenai bahaya merokok di Banjarmasin, Kalimantan Selatan, semalam, Hakim berkata, beliau yakin penapis yang diimport untuk digunakan pada rokok di Indonesia adalah komponen daripada darah babi.

Katanya, perkara itu diketahui apabila ia didedahkan oleh Profesor Kesihatan Masyarakat dari Universiti Sydney, Simon Chapman.

Chapman dilaporkan mengingatkan perkara itu kepada golongan agama tertentu dengan merujuk kajian yang dilakukan di Belanda yang mendedahkan bahawa 185 syarikat menggunakan hemoglobin babi sebagai bahan membuat penapis rokok.

Hakim berkata, sudah sepatutnya umat Islam di Indonesia menjauhi barang yang jelas haram di sisi agama. - Agensi

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...