Friday 6 September 2013

Posted by Unknown On Friday, September 06, 2013

Assalamualaikum to all my readers.

Semalam saya sempat bersembang bersama rakan jauh melalui Facebook, baru je dapat berita yang ayahnya meninggal dunia ketika Ramadhan yang lalu. Mati mengejut akibat penyakit jantung dan ironinya satu keluarga tidak tahu yang ayahnya ada sakit tersebut.

Saya yang mengenali arwah ayahnya juga terasa begitu. Mampu pikul 2, 3 guni padi walaupun dah berumur hampir 60 an. Hebatkan tetapi nak buat macam mana jika dah tiba ketentuannya dengan penyakir tersembunyi ini.

Minta dijauhkan dari termasuk rekod di atas
Hasilnya sekarang, semua adik beradik buat full medical check up. Mengejutkan apabila 3 dari 6 beradik sudah mempunyai penyakit warisan ini. Mujurlah masih di peringkat awal, semuanya berumur antara 23 hingga 30 tahun, beliau pun 'terkena' juga sakit jantung warisan ayahnya tu. Baru saya tahu bahawa orang-orang muda juga mempunyai risiko yang sama. Aduh, ketinggalan juga saya dalam bab kesihatan ni. Inilah bagusnya Shaklee, dapat juga ambil berat tentang kesihatan sendiri dan keluarga.

Jangan rasa selamat sebelum lakukan full medical check-up

Kerana kami ini kenalan rapat dahulu dan beliau pun tahu tentang bisnes saya, dapatlah saya soalan cepu mas tentang faktor penyakit ini, cara-cara menjaga pemakanan dan sebagainya hingga produk Shaklee yang sesuai untuk diri dan keluarganya. Saya pun mencadangkan produk terbaru Shaklee di Malaysia iaitu CoQ Health sejak 3 bulan yang lalu.


CoQ Health Plus ini ialah supplemen yang mengandungi campuran proprietari bagi Co Enzim Q10, Vitamin E serta ekstrak teh hijau. Setiap botol mengandungi 30 kapsul lembut CoQ Health Plus.

Bahan utama dalam supplemen ini ialah Co Enzim Q10 . Co Enzim Q10 adalah nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada dalam semua sel. Ianya paling banyak pada organ yang melaksanakan tugasan berat seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.

Co Enzim Q10  juga boleh didapati melalui makanan kita seharian, seperti  didalam daging lembu, ayam, brokoli, bunga kobis, kekacang, bayam dan soya. Namun akibat faktor usia kita yang semakin hari semakin tua, pengambilan supplemen Co Enzim Q10  mat disyorkan setara dengan kandungan Co Enzim Q10  alam badan yang semakin merosot.

Di antara fungsi Co Enzim Q10 :

##  Menghasilkan TENAGA dalam setiap sel tubuh terutamanya sel otot jantung
## Bertindak sebagai ANTIOKSIDA (melindungi arteri daripada pengoksidaan low-density lipoproteins (LDL)
## Membantu menggalakkan fungsi KESIHATAN bagi saluran darah termasuk yang menyalurkan darah ke jantung
## Hasil kajian double-blind menunjukkan dengan mengamalkan CoQ10  dapat mengurangkan gejala-gejala masalah kegagalan jantung seperti sesak nafas, sukar tidur, dan bengkak. 
## Meningkatkan pengeluaran tenaga di dalam otot jantung, juga meningkatkan kekuatan jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan.

Manfaat UTAMA Co Enzim Q10  :

1-   Kesihatan kardiovaskular
2-   Menangani penuaan
3-   Menangani tekanan darah tinggi 
4-   Menangani keletihan
5-   Kesihatan ginjal
6-   Migrain
7-   Kesihatan saraf & otak
8-   Terapi Statin
9-   Menangani masalah kekurangan Co Enzim Q10 secara genetik
10- Kesuburan lelaki
11- Kesihatan pergigian

Testimoni



Saya pasti ramai yang berminat untuk membeli tetapi masalah bajet pasti mempengaruhi keputusan anda, apatah lagi setelah kenaikan harga minyak baru-baru ini. Begitu juga rakan saya tadi, tapi hasil consultation bersama saya semalam, akhirnya terus dibelinya enam untuk diberikan kepada diri sendiri dan keluarga tercinta. Kenapa takut untuk melaburkan wang untuk kesihatan anda jika bayaran yang anda bayar jika telah kronik adalah seperti laporan-laporan di bawah.

Ini 2 tahun yang lalu, harga terkini ada di dalam wall FB saya, permohonan bantuan dari seorang rakan untuk penmbedahan jantung berjumlah RM 80 000

REBUT PELUANG

Nak tahu sebab apa rakan saya sambar 6 botol terus? Sebab Shaklee sekarang memberi harga promosi untuk bulan September '13 ini sahaja untuk setiap pembelian 6 botol Co-Q dan diberikan percuma lagi 1 botol kepada anda. Penjimatan hampir RM 100++ daripada bulan-bulan sebelumnya. Sekali dalam setahun je tau promosi ni.


Jadi, saya doakan semoga kita dilimpahkan rezeki sebanyak-banyaknya untuk grab this oppurtunity dan melaburkan sedikit wang untuk jangka masa kesihatan yang lebih panjang. Semuanya akan lebih mudah dan ceria jika kita mempunyai kesihatan jantung yang lebih baik dan semoga kita dapat membantu saudara-mara berdekatan untuk mendapat kesihatan jantung yang lebih baik.

"HIDUPKAN UNTUK BERSYUKUR"   

*Jika anda rasa artikel ini bermanfaat dan mampu mengubah kesihatan dan hidup rakan-rakan anda, sila klik butang LIKE di atas ye, mungkin ada kebaikannya pada orang lain dan diri anda. "What you give, you get more back".

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...