Thursday, 18 July 2013

Posted by cikgu mat On Thursday, July 18, 2013

Assalamualaikum semua. Apa khabar anda hari ini?
Tentu anda masih terujakan untuk bersma Ramadhan tahun ini.

Saya rasa tak KURANG juga yang sedang 'pasang badan' sekarangkan untuk menemui Syawal yang akan tiba tidak sampai 30 hari lagi dari sekarang. Ada yang pasang badan untuk melawat rakan-rakan lama, bertunang, berkahwin dan sebagainya. 

Tak naklah nanti dialog seperti ni berlaku,

"Eh, rupa dan kulit dia macam tak serasi je dengan umurnya", sambil berbisik dengan kawannya,
"Eh, 'akak' si N ye", sambil menjeling ke wajah kita padahal tangannya tengah bersalam dengan kakak sebenar kita,
"La, lama tak jumpa, napa nampak makin tua ni", sambil tersengih-sengih atau
"Ish, kau no tak jaga rupa langsung! Sini aku beritahu produk baik punya kat kau...".

Jadi lebih baik kita cegah sebelum berlaku kerana ia memang salah kita pun kerana tidak tahu 'jaga diri' masing-masing. Apatah lagi Syawal adalah bulan yang disunatkan untuk menyambung silaturrahim sesama manusia dan sunat muakkad hukumnya dilaksanakan perkahwinan dalam bulan tersebut. So, saya sharing solusinya di sini rawatan paling sesuai untuk menyelesaikan masalah penuaan sebelum waktunya ini.

Caranya adalah dengan menggunakan  COLLAGEN POWDER SHAKLEE yang sangat HEBAT ini.


1. Apa kandungan Collagen Shaklee?


Kandungan utamanya adalah dari  sisik ikan merah, iaitu salah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi  dan pencemaran yang lebih kecil berbanding kolagen haiwan yang lain. Ada 6 lagi kandungan tambahan iaitu:

1/Ekstrak Kerang-kerangan - Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata. 

2/Elastin dari kolagen ikan - Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal



3/Lactobasilus Acidophilus - Sejenis bakteria baik yang membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaa semulajadi sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen

4/Ekstrak Pfaffia - Pfaffia juga digelar sebagai Ginseng Brazil yang bila diganbungkan dengan enstrak biji benih Camellia Japonica, dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan mebuatkan kulit lembut, lembap dan rata

5/Ekstrak biji benih Camellia Japonica - Mengandungi asid oleik, sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi. Isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas, 

6/Vitamin C dan B - Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen semulajadi yang melawan radikal bebas dan merosakkan kulit kita. Vitamin-Vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk mengahsilakan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel. 

2. Apa istimewanya Collagen Shaklee?

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal) fan pelbagai testimoni HEBAT dari seluruh dunia.

3. Bagaiman bentuk Collagen Shaklee

Ianya berbentuk serbuk yang mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran. 1 kotak mengandungi 15 sachet di mana setiap sachet mengandungi 15mg sebuk kolagen. 

4. Collagen Shaklee dapat bertahan berapa lama?

Untuk kesan yang lebih optimum, disarankan ambil 1 sachet setiap hari. Jadi untuk satu kotak penggunaan selama 15 hari. Walau bagaimanapun, pengguna boleh juga ambil selang sehari (untuk 30 hari penggunaan). 

5. Macam mana aturan makan Collagen Shaklee?

Sangat mudah! Hanya campurkan 1 sachet collagen bersama sebarang minuman kegemaran. Sebaiknya di ambil  pada waktu malam kerana waktu malam adalah waktu pembinaan semula kulit. Jika sudah consume ESP atau mealshake, boleh dibancuh bersama ESP dan mealshake. Antara resepi yang boleh dicuba bersama collagen adalah: 
  • jus twister tropicana + Collagen Shaklee
  • Milo/Serbuk Coklat Cadbury  + Collagen Shaklee
  • any fruit juice  + Collagen Shaklee

6. Siapa yang sesuai menggunakan Collagen Shaklee?

Collagen sesuai diambil oleh mereka yang mengalami masalah berikut: 
  • Terdapat garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata, penglihatan kabur.
  • Gusi yang tidak sihat
  • Rambut kering dan bercabang di hujung
  • Liang roma besar, pigmentasi, jeragat, kulit kering
  • Garis halus pada leher
  • Kulit hilang keanjalan, lebih kering. Kelihatan tua daripada umur sebenar. Organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan.
  • Payudara dan punggung kelenturan
  • Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi.
  • Kulit senang pecah, pudar dan kekuningan


7. Macam mana rasa Collagen Shaklee?

Collagen shaklee ada rasa macam ikan sedikit tapi rasa tersebut akan hilang jika dibancuh dengan minuman berperisa. 

8. Boleh tak Collagen Shaklee diambil bersama product lain? 

Boleh tiada masalah cuma jarakkan pengambilan selama 2-3 jam. 

9. Boleh tak ibu menyusu boleh menggunakan Collagen Shaklee


Kebanyakan kandungan collagen powder shaklee adalah sesuai untuk ibu menyusu. Jika anda dan bayi anda boleh terima supplement alfalfa, bermakna collagen powder juga insyaaAllah tidak menjadi masalah. Malah ada yang beritahu setelah mengambil collagen, susu mencurah2 dan anak asyik nak menyusu. 

Jika tidak pernah menggunakan alfalfa, boleh juga menggunakan rules of 4 days. Iaitu cuba ambil collagen selama 4 hari  berturut-turut dan jika tiada kesan kepada bayi dan anda, bermakna anda boleh teruskan pengambilan. Tetapi satu yang pasti, kandungan collagen adalah semulajadi, no additive is added. Sekali lagi, jangan takut untuk mencuba. 

10. Berapa harga Collagen Shaklee dan bagaimana hendak membelinya?

Harganya adalah setanding dengan kualiti sumber yang digunaka pada Collagen Shaklee. Dapatkan SEGRA sebelum Syawal menjelang tidak lagi. Sila hubungi saya pada saluran berikut:

Mohd Taufiq Ismail
Call/SMS : 011-27819827 / 011-17565971

"HIDUPKAN UNTUK BERSYUKUR"

2 comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...