Thursday 24 October 2013

Posted by Unknown On Thursday, October 24, 2013

Assalamualaikum semua.
Apa khabar anda hari ini?! Semoga sihat-sihat selalu. baru ada feel untuk membuat sesuatu dengan bersungguh-sungguh. Iya tak?!

Hari ni saya bercadang nak sharing tentang keadaan kulit kita yang semakin hari tentulah semakin berisiko terhadap sebarang panyakit dan jangkitan serta risiko 'pereputan' akibat keurangan bahan utamanya, KOLAGEN.

Alangkah ringkasnya hidup seorang lelaki dan wanita jika hanya perlu membersihkan wajah dan kulit dengan sabun. Alangkah mudahnya juga menjalani rutin kecantikan harian tanpa adanya krim mata, serum, penyamar cela, bedak asas dan sebagainya. Tambahn pula sekarang, kebanyakan lelaki dewasa sudah mula mengenakan bahan-bahan ini juga bagi menutup cela di muka. Mungkin terpengaruh dengan dunia moden K-Pop sekarang. Pendek katanya, sesetengah lelaki sekarang melebihi wanita dalam soal kecantikan dan keremajan kulit.

Terkejut juga bila disapa seorang lelaki 3 hari lepas bertanyakan tentang KOLAGEN Shaklee. Ingatkan untuk diberikan hadiah kepada isteri tersayang, rupa-rupanya untuk diri sendiri. Bukti kukuh ni! Betapa lelaki sekarang dah sangat advance dalam bidang kesihatan dan kecantikan.

Namun kita hidup dalam dunia realiti. Peningkatan usia, tekanan sekeliling dan pendedahan kepada pencemaran alam membuatkan kita perlu memberi lebih perhatian kepada keperluan diri. Sukar atau hampir mustahil bagi seseorang di dunia moden ini bergantung semata-mata kepada penjagaan asas berikutan kulit dan keadaan memerlukan sokongan tambahan untuk mengelakkan timbulnya masalah kelak.

Tanda-tanda kehilangan kolagen dalam badan
Selain bahagian dalaman tubuh, manusia cenderung memberi keutamaan pada penampilan luaran. Kulit adalah organ paling besar pada tubuh manusia dan biasanya kulit di bahagian wajah serta leher menjadi mangsa kepada pencemaran dan faktor negatif itu. Pancaran ultra ungu (UV) dan lapisan ozon yang makin nipis membuatkan kulit kita mula tidak berdaya untuk kekal sihat lalu menyebabkan wujudnya pelbagai masalah seperti garis halus, bintik hitam, tona tidak sekata dan penuaan pramatang.

Pelbagai produk digunakan bagi mengekang masalah ini dan rata-rata mahukan keputusan pantas tanpa menjejaskan kulit. Jadi untuk itu, saya perkenalkan Collagen Powder Shaklee yang sedang hot di pasaran Malaysia sekarang. 

DARI MANA KOLAGEN DIBUAT?

Tahukah anda dari mana sumber kolagen yang banyak di pasaran .Inilah senarai kedudukan collagen yang tinggi kandungannya:

1 - Daripada khinzir (porcine origin)
2 - Daripada haiwan laut – contohnya ikan dan gamat 
3 - Daripada bovine (lembu) 
4 - Daripada Yak – produk dari China
5 - Daripada tumbuhan laut – rumpai laut
6 - Daripada tumbuhan – contoh kacang soya
7 - Daripada manusia – plasenta

Haaaa....sudah, sudah. Jangan baca lama-lama. Sila pergi check kandungan kolagen yang anda pakai selama ini. Jangan kerana semata-mata dengar orang pakai kolagen, anda juga nak pakai kolagen, tapi dengan harga yang ala kadar sehingga 'terambil' sesuatu yang diharamkan oleh agama. Moga dijauhkan ye.


JOM TENGOK KANDUNGAN & FUNGSINYA
  1. Kolagen ikan - 4000mg : memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
  2. Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sebagai pelincir sendi, menghidrat mata & melegakan ketidakselesaan mata
  3. Lactobacillus acidophilus: Bakteria baik. Local immunity for stomach, intestine & vagina. Good for gastric, ulcer & vaginitis patient
  4. Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan
  5. Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga
  6. Vitamin C: Powerful water soluble-antioxidant. Enhances the development of body's collagen
  7. Vitamin B2 & Vitamin B6: membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.
Shaklee memang terjamin selamat dengan lebih 83000 ujian QC setahun, menjalankan lebih 350 ujian ke atas bahan-bahan botani baru, jaminan kesucian dan 100% kepuasan dijamin. Lebih USD300 juta dilaburkan dalam R&D (Research & Development), 100 terbitan kajian klinikal, 55 paten dan Landmark study. Begitu terperinci mereka dalam penghasilan satu-satu produk.

BAGAIMANA CARA PENGAMBILANNYA?

Pengambilan kolagen secara oral adalah terbaik dan berkesan berbanding jenis krim atau suntikan. Maksudnya dengan minuman. Bancuh dengan sedikit air manis atau jus buah dan segera minum. Sangat menyelerakan.


Perlu juga anda tahu bahawa pengambilan minuman seperti ini berdasarkan konsep kesihatan dan kecantikan yang sebenar iaitu rawatan kecantikan dari DALAM DIRI bukan luarannya. Untuk mudahkan lagi kefahaman anda, saya contohkan kecantikan dan kesihatan anda seperti sebuah kereta. Jika telah lama dimakan tahun anda menggunakannya adakah anda akan 'memperbaharuinya' dari segi luaran? Adakah anda akan 'mencantikkannya' dari luaran semata? Sedangkan yang terpenting tentulah perkakasan dalamannya seperti enjin, brek, clutch dan sebagainya. Bila kereta tua bergerak di jalanan, adakah orang akan melihat luarannya terlebih dahulu atau 'performancenya' terlebih dahulu?! you have the answer right?!

Manakala waktu terbaik, sesuai dan efisien untuk mengambil kolagen adalah ketika perut kosong sama ada di awal pagi setelah bangun tidur atau sebelum tidur. Sekiranya boleh, ambillah ketika perut kosong untuk kesan yang lebih optima kerana keasliannya tidak bercampur dengan uraian gizi makanan yang masuk ke dalam perut juga.

TAWARAN ISTIMEWA

Saya pasti anda sangat berminat untuk memiliki dan menggunakannya sebelum suami anda lebih suka melihat kecantikan orang lain. Niat kena selalu betul. Tujuan penggunaannya adalah untuk dipertontonkan kepada suami dan seterusnya mengikat tali kemesraan suami isteri.

Jangan tersalah guna. Untuk para jejaka juga tidak kurang pentingnya jika ingin kelihatan muda menawan selalu. Stress pekerjaan dan tekanan hidup kadang-kala menjadikan kulit anda lebih 'tua' sebelum usi sebenarnya.


Untuk bulan Oktober 2013 ni, ada tawaran istimewa untuk pembelian Collage Powder Shaklee ni. Buy 6 Free 1. Masih berbaki beberapa hari terakhir ye. Penjimatan hamapir RM 90 bagi setiap kotak yang mengandungi 15 bungkusan kecik di dalamnya.

Jika dirasakan anda hanya mampu memiliki beberapa kotak sahaja daripada 6 kotak kolagen ini, cubalah bertanyakan rakan-rakan yang lain untuk memilikinya bersama. Takkanlah nak cantik seorangkan?! Sharing is caring. Tentu lebih indah dunia ini jika dikelilingi oleh rakan-rakan yang cantik.

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...