Sunday 29 June 2014

Posted by Unknown On Sunday, June 29, 2014

Assalamualaikum untuk semua pembaca.

Anda selalu ikuti seminar dan kursus-kursus yang dianjurkan oleh jabatan anda?!
Atau adakah anda selalu melihat sahaja orang lain dihantar untuk ikuti seminar dan kursus tersebut?!

Jika selalu dihantar kursus, pasti anda merupakan warga kerja terpilih untuk cepat-cepat dinaikkan pangkat atau dinaikkan gaji. Kebiasaannya, hanya pekerja yang berpotensi sahaja yang sering mengikuti pelbagai kursus ni kerana mereka pekerja harapan jabatan. Iya kan?!

Syukur sangat kerana dalam Shaklee juga begitu. Unsur ilmu dan kemahiran sering dipertingkatkan, bukan hanya anjuran dari Shaklee, bahkan anjuran keluarga Shaklee juga tidak kurang banyaknya.

SEMINAR ADALAH LUBUK ORANG KAYA

Nak kenal ulama, pergilah ke pondok dan madarasah.
Nak kenal imam, pergilah ke masjid dan surau.
Nak kenal peniaga, pergilah ke pasar dan kedai.

Nak kenal jutawan, pergilah seminar. Mereka berkumpul di sana. Maka, inilah sebahagian cerita saya di seminar "Let's Together".

"GET TOGETHER" punya maksud mendalam.
Jam 9 pagi kelas telah bermula dengan saling menghubungkan silaturrahim. Semua diberi kesempatan untuk memperkenalkan diri. Hampir 50 orang yang kebanyakannya dari warga Kuantan, Terengganu dan hanya 2 orang sahaja dari Johor, saya dan pasanganlah maksudnya tu.

"Saya bermula dengan melihat FB si folan...si folan dan akhirnya JATUH CINTA dengan Shaklee kerana seronok membaca post pengedar-pengedar Shaklee yang POSITIF."

"Saya hanya pengguna biasa je, tapi bila tengok ramai rakan-rakan BERJAYA dalam Shaklee, tak boleh jadi ni, saya pun mula menjadi pengedar aktif."

"Saya seorang pengayuh basikal (ahli sukan) mula mencuba Performance Drink. Share pula dengan rakan-rakan basikal yang lain. Semua cakap,"BEST" dan order banyak-banyak. Maka nak tak nak saya TERPAKSA jadi ahli dan pengedar supaya senang nak ambil stok dan buat SIDE INCOME."

"Saya jadi ahli kerana jatuh cinta dengan produknya. Share pula kepada keluarga dan kawan-kawan. Semua dapat feedback positif. Akhirnya order dapat banyak, saya dapat FREE MEMBERSHIP dan terus jadi ahli. BEST"

Inilah antara ayat-ayat perkenalan sesama pengedar dalam seminar ni.

Bayangkan hampir semuanya menjadi ahli dan pengedar secara 'tidak sengaja' dan akhirnya 'terpaksa' pula berjaya apabila mereka mula membantu orang lain untuk mengenali Shaklee.

Antara tajuk yang dibentangkan adalah Kenali Shaklee, Law of Universal Attraction, cara kiraan bonus, Bonus Kereta, SEO untuk blog dan Branding.

Bila dah 'berkenan', masukalah meminang. Itu ibaratnya!

Pencapaian ini menceritakan sendiri tentang 'long term business' yang sangat stabil.

Semakin hari semakin ramai yang menjadi jutawan Shaklee. Kenaikan yang tidak pernah ada turunnya.

Sebenarnya selain tujuan untuk belajar pada hari tersebut, saya juga turun ke sana untuk melihat dan berjumpa dengan anak cucu bisnes yang selama ini hanya berhubung melalui 'online' sahaja.

Teknologi sekarang sangat advance. Berniaga pun boleh melalui online sahaja dan yang bestnya adalah mereka TERBUKTI BERJAYA walau tidak pernah bersua muka.

Si kecik bersama ibunya menuntut ilmu. Mereka tidak ditinggalkan kerana Shaklee adalah bisnes keluarga dan ia boleh diwarisi oleh anak-anak.

Atikah Jamaludin Alias sedang 'beraksi' di pentasnya sendiri.
Memberi input tentang bonus kereta kepada hadirin.

Teruja saya sebenarnya bila dapat melihat anak didik sendiri memberi sharing kepada hadirin. Dulu saya seorang je suka buat kerja ni. Sharing kan memberi. Lebih banyak kita memberi, lebih banyak pula kita dapat! Itu janji yang pasti.

Kejayaan dalam bisnes, jika hanya diukur kepada kita secara individu, itu hanyalah mimpi dan bukan bisnes sebenar. Kejayaan bisnes diukur dengan melihat kepada rakan-rakan kongsi kita yang lain. Jika mereka berjaya duplicate kita, maka kita berjaya! Jika tidak, kejayaan kita pasti lompong.

Prinsip yang dipegang dalam group Jutawan Shaklee sangat mudah:

Teach others to teach others (TOTO)
Help others to help others (HOHO)
Lead others to lead others. (LOLO)

Prinsip inilah yang menyebabkan group Jutawan ini mengusai 60 - 70% jualan Shaklee Malaysia setiap bulan. Prinsip yang sangat mudah yang pastinya membantu ramai orang yang tidak pernah pun berbisnes menjadi jutawan kerana inilah prinsip KERJASAMA!

Setakat ini dahulu. Banyak lagi gambar tidak dapat dimasukkan atas beberapa kesulitan dan masalah teknikal. Kita sambung dalam posting FB pula selepas ni.

Mohd Taufiq
Pakar Kesihatan & Kejayaan Shaklee
019-2486694

*Bagi yang tidak keberatan untuk share pengetahuan ini bersama orang lain, sila tekan butang LIKE di atas post ini. Semoga ia menjadi manfaat untuk semua rakan-rakan anda yang memerlukan post ini dalam usaha untuk hidup lebih sihat, ceria dan bahagia. 

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...