Tuesday 2 December 2014

Posted by Unknown On Tuesday, December 02, 2014

Tahukah anda bahawa organisasi Shaklee dibina atas dasar cinta. Cinta itu membawa bahagia.

Bermula dengan menggunakan produknya, kemudian jatuh cinta dan akhirnya terus berkasih selamanya. Inilah kisah cinta pemilik Shaklee sekarang iaitu Roger Barnett.

April 2004, Roger Barnett telah membeli Shaklee Corporation dari Yamanouchi Pharmaceutical Company pada nilai USD 310 juta bersamaan RM 1 billion kerana jatuh cinta.

Roger Barnet adalah jutawan yang memiliki Burberry, Beauty.Com, Activated LLC dan lain-lain. Jadi jangan terkejut jika itu nilai cinta yang dibayarnya.


Perubahan Hidup Dengan Shaklee

Bermula dengan kisah anak pasangan Roger Barnett dan Sloan Barnett bernama Spencer. Mula mengalami masalah kesihatan yang serius hingga terpaksa dimasukkan ke hospital beberapa kali ketika berumur 3 tahun. 

Spencer didiagnosis mengalami masalah athma dan gangguan pernafasan yang serius. Disebabkan ia bukan penyakit keturunan, maka disimpulkan oleh doktor bahawa penyakit Spencer disebabkan persekitaran yang tidak sihat dan bertoksik yang digunakan di rumah.

Sloan Barnett mula menyelidik tentang bahan kimia yang boleh mengakibatkan iritasi kepada paru-paru dan paling mengejutkan, kebanyakan bahan kimia tu ada di sekitar rumah mereka. 

Mungkin ramai juga yang tidak tahu bahawa sesetengah produk yang digunakan di rumah seperti pencuci bilik mandi, pencuci lantai dan pencuci oven mengandungi bahan bertoksik yang boleh menjadi punca tercetusnya serangan asma.

Apa tindakan mereka? 

Roger dan Sloan Barnett mula membersih dan membuang semua bahan-bahan pencuci berbahaya dan mencuba beberapa produk lain, tapi malangnya tiada kesan yang memuaskan kepada kesihatan Spencer.



Akhirnya, mereka bertemu dan menggunakan Basic H2 dari rangkaian produk Shaklee Get Clean Set untuk semua kerja mencuci dan membersih di rumah mereka dan apa yang mereka sedari adalah kesihatan Spencer semakin membaik pulih dan sudah tidak perlu dikejarkan ke hospital lagi.

Inilah yang dikatakan oleh Sloan Barnet dengan 'Fake Clean':

"Bersih bukanlah bermaksud tiada kotoran, wangi dengan haruman lemon palsu. Real clean tak bermaksud tiada bauan yang tidak menyenangkan, tapi real clean adalah baik untuk kesihatan anak-anak dan kesihatan keluarga".

Shaklee Effect

Inilah yang berlaku kepada keluarga Roger Barnett dan kerana sebotol Basic H2, Roger sebagai seorang jutawan telah membeli syarikat ini.

Tujuannya bukan untuk keuntungan tapi untuk lebih cepat berkongsi dengan lebih ramai orang yang mengalami masalah kesihatan untuk kembali kepada alam semulajadi.


Jadi, buat anda yang mementingkan kesihatan anak-anak dan keluarga terutamanya yang mengalami masalah alahan, pernafasan, athma atau ekzema, saya sangat syorkan anda menukar produk anda kepada Basic H2 dan rangkaian produk Shaklee Get Clean Set yang lebih bernilai untuk wang dan diri anda.

Ingin dapatkannya? Hubungi saya melalui:

SMS/WhatsApp/Telegram: 019-2486694

Mohd Taufiq
Motivator Kesihatan & Kejayaan

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...