Sunday 14 July 2013

Posted by Unknown On Sunday, July 14, 2013

Assalamualaikum semua.

Jom tadah tangan dan ucapkan,"Alhamdulillah kerana aku masih boleh beribadat kepada Mu Ya Allah dalam bulan yang Maha Berkat ini. Mudah-mudahan kami mendapat rahmat, keampunan dan terlepas dari azab nerakamu pada wal Syawal nanti". Amin...

Dah baca story mory saya di FB dan blog? Ada nasihat, perkongsian, bisnes, luahan rasa dan sebagainya. Mudah-mudahan ia dapat MEMBERI sesuatu kepada anda. 

Hari ni nak BERKONGSI dengan anda tentang Ramadhan saya kali ini. Syukur sangat-sangat. Tak menyesal jadi ahli Shaklee, dah la dapat beli produk pada HARGA AHLI, dapat BANTU orang lain pula menjaga kesihatan di samping mendapat BONUS yang sangat tinggi. 


Kalau masa muda-muda dulu, jangan tanyalah siapa saya! Petang-petang Ramadhan masih boleh berjogging di gym kolej. FYI, saya memang orang yang mementingkan kesihatan sebagai tanda SYUKUR kepada Allah yang berikan kesihatan yang baik ini. Nabi bersabda,"2 nikmat yang sering diabaikan oleh kebanyakan manusia, iaitu SIHATdan MASA LAPANG".

Tetapi sekarang terutamanya Ramadhan kali ini nyata BERBEZA. Bila dah bertambah usia ni, saya rasa saya perlukan sesuatu yang lebih 'RINGAN' untuk Ramadhan kali ini. Alhamdulillah ketemu jua akhirnya set kesihatan Shaklee. Jom lihat apa yang saya gunakan? 

Set Kesihatan Shaklee-Ramadhan 1434H/2013M

1. Cinch Shake Mix


Cinch Shake Mix adalah jawapan segera kepada persoalan apa yang harus saya ambil untuk bersahur? Segelas minuman ini dengan tambahan 3 biji kurma Nabi adalah satu gabungan yang sangat mantap dan sihat. Kedua-duanya sunnah. Satu, produk yang baik dan halal dan satu lagi adalah buah yang Nabi paling suka. Syukur dapat beramal dengan kedua-duanya.

Cinch™ Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang di samping dapat mengurangkan berat badan. Seriuosly, sangat KENYANG sepanjang hari dan terasa seperti TIDAK berpuasa.

Rumusan proprietary Shaklee ini diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam bahasa yang senang anda faham, leusina dalam Cinch™ Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.



Setiap kali anda menikmati Cinch™ Shake, anda akan memperolehi 24 gram protein dan ini adalah penting. Mengapa? Ini kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, ini boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan ketika berbuka. 

2. Performance Drink Shaklee



Jika waktu bersahur Cinch™ Shake menjadi pilihan saya. Waktu berbuka pula, pilihan saya adalah segelas Performance Drink dengan 3 biji kurma. Gabungan ini dapat memberi tenaga baru untuk berterawih dan membaca Quran pada malamnya. Telah 5 hari kita berpuasa, belum sekalipun kaki saya sampai ke bazar Ramadhan, cukuplah apa yang ada sekarang. Asalkan sentiasa ceria, sihat dan bertenaga di hadapan Allah dan di hadapan manusia.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang Performance Drink, sila klik link di bawah.

3. Set Optimum Health Shaklee



Set ini terdiri daripada multi vitamin Vita Lea, B Complex dan Vitamin C. Untuk pengetahuan anda, saya telah mengambil set ini sebagai set permulaan ketika baru sebulan saya menjadi ahli. Budget rendahkan?! So sesiapa yang ingin merasai KEAJAIBAN produk Shaklee, boleh guna set ini dahulu. 

Kesannya sangat HEBAT, saya dapat rasainya sejak hari pertama menggunakannya. Badan CERGAS, otak LIGAT, penyakit MENGANTUK sudah tidak menguasai diri selepas makan tengah hari dan kulit makin CANTIK. Ketika Ramadhan ini pun saya tetap menggunakannya untuk tenaga sepanjang malam untuk tunduk BERIBADAT kepadaNya.

Tahu tak, Vita Lea:
  1. Mengandungi 12 vitamin dan 9 mineral penting yang lengkap untuk keperluan tubuh seharian.
  2. Membantu meningkatkan kecerdasan minda dan sistem imuniti badan.
  3. Memulihkan selera makan dan melancarkan process pencernaan.
  4. Penting bagi prosess pertumbuhan.
  5. Menyeimbangkan hormon dan bahan kimia dalam badan.
  6. Melengkapkan nutrient yang kurang.
  7. Membantu penyerapan zat dari makanan.
B Complex pula mampu:

  1. Menukarkan gula dalam darah kepada tenaga.
  2. Mencegah kelesuan dan kemurungan.
  3. Membantu kelancaran urat saraf.
  4. Mengelakkan stress.
  5. Mengelakkan sembelit.
Vitamin C pula berfungsi:
  1. Membantu dalam meningkatkan imuniti badan.
  2. Membantu dalam penyerapan zat besi.
  3. Membantu dalam proses pemulihan sel, seperti luka.
  4. Membina kolagen untuk menguatkan dan menyegahkan tisu dalam badan.
  5. Menjaga ketahanan badan dari selsema.
  6. Menstabilkan bahan kimia dalam badan.
4. OsteMatrixTM



Suppelement untuk bekalan KALSIUM yang tinggi untuk TULANG anda. Jangan pandang remeh keperluan kalsium ya. Tak naklah nanti kita hanya tau kepentingannya apabila kita dah jatuh terduduk. Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia.  Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas.  Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

OsteMatrixTM:
  1. Membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  
  2. Mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  
  3. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. 
Sangat sesuai pada bulan mulia ini untuk:
  1. Orang yang aktif - bekerja, menjahit, meniaga hatta solat terawih juga
  2. Orang yang susah nak bangun tidur 
  3. Ibu hamil - penting untuk menyokong tumbesaran tulang bayi dalam kandungan 
  4. Mengatasi masalah kaki cramp (simpul biawak) 
  5. Mengelakkan kesakitan gigi semasa hamil 
  6. Membantu mengatasi masalah sembelit ketika hamil dan di dalam pantang 
  7. Membantu dalam penghasilan susu ketika si ibu yang masih menyusu ketika datang period
  8. Mereka yang allergy pengambilan bahan-bahan tenusu seperti susu. 
  9. Mereka yang selalu mengalami sakit-sakit kaki, sakit-sakit sendi, sakit di bahagian tulang belakang, sejuk-sejuk badan, rasa bisa di tapak kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk-cucuk dengan jarum. 
  10. Mereka yang mudah keletihan dan tidur yang kurang membuatkan golongan ini mudah letih dan sukar untuk bangun tidur. 
  11. Sakit kepala yang teruk dan berhari-hari. 
  12. Mereka yang sedang menjalani fisioterapi. 
  13. Mereka yang mempunyai masalah rekahan di tumit kaki. 
So, setakat ini dulu buat hari ni. Semoga anda manfaat untuk anda dan keluarga. 

Sekiranya, anda inginkan supplement TERBAIK Shaklee, sila hubungi saya sekarang:

Mohd Taufiq
011-27819827

"HIDUPKAN UNTUK BERSYUKUR"

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...