Tuesday 21 January 2014

Posted by Unknown On Tuesday, January 21, 2014

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua.
Apa khabar anda hari ni. Mudah-mudahan sentiasa di bawah lembayung hidayah dan taufiq-Nya.

Dah 2, 3 hari tak sempat update blog kesayangan untuk tatapan para pengunjung blog yang dihargai. Dah lama saya ingin melakar tajuk di atas, namun masih belum diberi 'kebenaran' oleh-Nya sehingga banyak kali tertangguh, tersadung dan tersimpan sahaja entry ini hingga ke hari ini.

Sebelum masuk my awesome story, jom kita berkenalan dulu sikit sebanyak. Nama penuh saya Mohd Taufiq Ismail. Saya adalah pakar kesihatan dan kejayaan Shaklee. Kepakaran saya adalah membantu golongan pekerja untuk menyemai sikap keusahawanan dan menjadikan bisnes Shaklee sebagai side income dengan pendapatan antara 100% hingga 300% lebih tinggi dari main income mereka. Ini adalah apa yang sedang saya lakukan sekarang.

Anda pernah tak mengalami cabaran ketidakcukupan pendapatan hingga terpaksa mengikat perut, bukan perut anda sahaja malahan mungkin isteri dan anak-anak juga terpaksa melakukannya?

Anda pernah tak terpaksa meminta dari ibu ayah apabila tiba setiap hujung bulan?

Anda pernah tak pulang ke kampung hanya 2 kali setahun kerana ketiadaan wang dan malu dengan keluarga dan rakan-rakan kerana tidak menjadi pemurah dengan duit yang ciput?

Anda pernah tak terlibat dengan mana-mana bisnes yang menjanjikan pulangan yang tinggi dengan modal yang juga tinggi tapi akhirnya baru anda sedar, anda tertipu sebenarnya?

Anda pernah tak meminjam dari mana-mana bank atau pusat pinjaman wang yang akhirnya menjadikan anda hamba kepada hutang?

Anda pernah tak rasa macam nak berhenti kerja, demi kebahagiaan diri dan keluarga anda tetapi takut untuk melepaskan jawatan yang ada kerana itu satu-satunya sumber pendapatan anda?


Bagaimana saya tahu? Sebab saya juga pernah mengalami cabaran dan masalah yang hampir sama dengan anda. Saya juga percaya sangat bahawa sebenarnya lebih ramai golongan pekerja yang menghadapi cabaran yang sulit ini, terutama di dalam dunia yang serba sulit dan mahal ini. Ini kisah saya juga.

Cara saya menyelesaikan masalah ini adalah dengan mengorek potensi diri anda, memperkenalkan sifat khalifah dalam diri, menyemai sikap keusahawanan sebagai golongan pekerja, memotivasi diri, membantu perancangan masa dan membantu menyusun strategi bisnes Shaklee bersama anda melalui medium online, offline, group coaching dan juga personal coaching.

Yang paling best adalah, semuanya adalah PERCUMA. Ini semua anda hanya dapat dengan saya. Belum ada yang mampu memberikan pakej penuh seumpama ini kepada anda melainkan secara BERBAYAR.

Sudah ramai yang bermula dari tiada asas atau pengalaman dalam bisnes tetapi kini memegang 3-4 angka sebulan. Walaupun pada mulanya mereka menghubungi saya dengan ketakutan kepada bisnes di samping menggunakan perkataan,"Tak pandailah berniaga" tapi kini lain ceritanya. Mereka pula yang lebih bersungguh-sungguh berniaga. Hidup lebih ceria dan bahagia bersama keluarga tercinta. Ini adalah hasil yang ramai orang dapat dari saya. 


Kalau dulu orang kata bisnes ni susah dan berdepan dengan risiko kerugian yang tinggi tapi sebenarnya anda tersilap jika terus berfikiran begitu. Kerugian hanya berlaku dalam bisnes kerana ramai yang menghadapi risiko perniagaan tanpa ilmu yang mantap dan panduan mentor yang benar.

Ini apa yang boleh anda cuba untuk menambah nilai hidup orang lain di samping menjana ekonomi anda sendiri tanpa menjejaskan kerjaya anda sedia ada dengan tunjuk ajar yang betul dan pembahagian masa sebaiknya. Ditambah pula dengan modal yang rendah dan potensi diri yang tinggi, semuanya menjadi sempurna untuk menjadi usahawan bekerjaya.

Kesilapan ramai orang adalah TAKUT untuk mencuba dan kurang pula KEYAKINAN pada diri sendiri. Sementelahan lagi, rasa MALU yang menebal dan SEGAN untuk di'cop' usahawan merencatkan kemahuan sebenar mereka.

Ramai orang sanggup mati 'berhutang' dari hidup 'berniaga' kerana mereka kurang faham bahawa apabila diri terikat dengan hutang, itu bermaksud anda adalah 'hamba' orang. Bekerja untuk dapat gaji. Bila sudah dapat, diberikan dan diagihkan pula kepada tempat hutangnya yang akhirnya 3 hari selepas mendapat gaji, ia kembali 'miskin' serta-merta.


Apa yang patut anda lakukan sekarang? Sekiranya anda berminat untuk tahu dengan lebih mendalam atau anda kenal sesiapa yang benar-benar berminat untuk berniaga dalam bidang kesihatan, sila hubungi saya SEGERA. Saya benar-benar ingin membantu mereka yang benar-benar terdesak menambah nilai pendapatan mereka. 10 orang terawal akan menerima potongan harga hingga 100% untuk pakej permulaan*.

Mohd Taufiq,
Pakar Kesihatan & Kejayaan Shaklee
SMS/ Whatspp: 019-2486694

Jom dapatkan Shaklee daripada saya dengan tawaran ISTIMEWA
FREE konsultasi 
FREE tips 
FREE jadual pengambilan supplement
FREE membership 
FREE Postage

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...