Thursday, 25 July 2013

Posted by cikgu mat On Thursday, July 25, 2013

Para isteri sebenarnya adalah anugerah TERBESAR kepada insan bergelar suami. Tak percaya?! Tanyalah sang suami masing-masing. Lautan berapi sanggup direnangi, curam gunung sanggup dijejaki dan gunung tinggi sanggup didaki untuk menyunting si 'bunga larangan', buah hati pengarang jantung.

TETAPI...bagi si isteri pula,anda harus beringat apabila suami telah mula menggunakan ayat ini,
"Sayang, nampak tak anak gadis Cik Milah tu, dah besar panjang pun. CANTIK betul orangnya"
"Sayang, tu sapa ye jiran baru kita tu, RAMPING betul pinggangnya"
"Lepas bersalin ni, abang tengok BERAT sayang makin naik je?!"
"Sayang ni cuba JAGA sikit badan tu, abang tengok isteri orang lain tak macam u pun"

Siapa yang biasa terkena soalan cepu mas macam ni mesti terasa kan?! Yelah dah la PENAT si isteri KUMPULKAN anak untuk suami dan uruskan rumahtangga sampai tak sempat BELAI diri sendiri, tiba-tiba je boleh ajukan soalan macam ni. 

Tambahan pula dekat-dekat raya ni. Tentu ramai yang akan mengunjungi rumah kita bersama pakaian yang cantik-cantik dan fesyen yang 'MENGGEGAR' jiwa suami. Ingat, bagi lelaki,"The most dangerous place is the most SAFEST place!". So, hati-hati ye. Ni bukan pesan saya tapi pesan Nabi,"Saudara ipar itu adalah pembawa kematian/kerosakan". Jadi, jaga aurat ye para wanita semua. Keluarga dan raya bukan LESEN untuk membuat 'pendedahan' badan pada hari raya nanti!

Ini alasan yang selalu diberi oleh segelintir suami kepada isterinya kadang-kala sebagai sendiri dan yang TAKUTNYA ia sebagai tiket untuk cari perempuan lain atau berpoligami. Tapi si suami tak sedar, isteri mereka nampak tua dan gemuk disebabkan sikap mereka juga!

Tahukah anda?

1. Makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar-benar hancur.

Ini akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita dari GEMUK dan KURANG cantik. Tapi  para isteri terpaksa makan laju-laju, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Si suami pula selamba saja sambung makan, bukan SENGAJA tetapi memang dasar lelaki yang 'sabar' mendengar tangisan dan rengekan anaknya. 

Jadi, wanita pun mudah jadi gemuk sebab  tak sempat nak hadam makanan  betul-betul. Bila dah gemuk, mulalah penyakit-penyakit lain mula merayap dan yang paling ditakutkan adalah nampak TUA.

2. Wanita tidak suka MEMBAZIR makanan.

Ini juga faktor mudah gemuk kerana sifat mereka ini. Sebenarnya isteri seringkali RIMAS dan rasa tak secure kalau suami asyik ajak makan di luar sahaja. Jadi pendekatannya adalah lebih baik dia masak sendiri. Setiap hari cari resepi baru untuk 'gemukkan' kasih sayang suami kepadanya dan pengikat kasih dengan anak-anak. 

Cuma masalahnya apabila makanan TIDAK HABIS dimakan?! Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya dan suami, maka dialah yang akan menghabiskannya pula. Sayang katanya dan takut membazir. Membazir kan amalan syaitan. Si suami pula dengan selambanya berkata, “Awak ni kuat makan betullah, dulu makan sepinggan pun tak habis!”. Kalau sehari dua takpe lah tapi kalau dah kahwin 5-6 tahun, anak pula dah 2-3 orang, tak ke makin gemuk dan hodoh kita.

3. Menyusu anak.

Bila anak menangis tengah malam berhajatkan susu, bapanya akan tidur mati. Kalau dengar pun buat-buat tidur juga. Malas nak bangun. Tapi janganlah salahkan lelaki, sebab Tuhan memang bagi mereka instinct kebapaan begitu, anak menangis tu maksudnya si kecil nakkan ibunya, bila ketawa tu bermaksud si kecil perlukan bapanya. Jangan marah saya ye wanita di luar sana. Saya cuma mempertahankan benang yang TIDAK basah.

Wanitalah yang dalam satu malam, entah berapa kali terpaksa bangun membuat susu untuk anak. Bila tak cukup tidur, mulalah muka nampak letih dan cepat nampak TUA. Kedut-kedut pun mula timbul.  Masa tu kalau guna produk kecantikan apa pun dah tak guna. 

4. Wanita yang BEKERJAYA.

Wanita bekerjaya pula, dah lah penat bekerja nak membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dia yang kena uruskan. Dengan perangai anak-anak dan ditambah pula karenah bapa anak. Nak itu, nak ini. Jadi, wanita pun membebel, marah-marah. Kesannya, cepatlah pula menjadi tua walaupun marah kerana SAYANG. Marah kerana AMBIL BERAT katanya. Tapi semakin kurang CERIA di wajah suami dan anak-anak kerana ibunya telah jadi NENEK baik wajahnya atau pun mulutnya.

So yang salah sebenarnya bila wanita cepat tua dan cepat gemuk adalah disebabkan segelintir  LELAKI atau lebih tepat lagi segelintir SUAMI. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda.  Kalau sehari  je isteri anda takde dan andaperlu memikul  tanggungjawabnya, nescaya hidup anda akan tunggang-langgang. Jangan pandai ambil jalan mudah, tinggalkan isteri yang dah tua dan gemuk sebab gilakan perempuan muda remaja, ramping,seksi dan 'seksa'. 

Beauty consciousness adalah sangat tidak boleh lari dari sisi perempuan. Sikit sebanyak, para wanita dan isteri adalah sangat aware dengan kecantikan merekakan cuma ada juga sebahagiannya yang tidak begitu ambil kisah. Hanya bila suami bawa 'teman' lain balik rumah, baru melopong seribu bahasa.


Kepada wanita-wanita kategori di atas, ada beberapa PETUA untuk kekalkan KECANTIKAN dan KEREMAJAAN antaranya:

1- Sentiasa mengekalkan wudhu' kerana wudhu' adalah cahaya orang beriman. Muka orang yang sentiasa berwudhu' pasti lebih MANIS dan BERSERI.

2- Banyakkan minum air suam yang dicampur madu kerana madu adalah ibu segala ubat. Inilah yang selalu diamalkan oleh ahli keluarga Rasulullah dan para sahabat.

3- Tidur secukupnya antara 6-8 jam. Jangan lebih pula, nanti bertambah 'hodoh' pula sikapnya.

4- Urut wajah dengan air dari bawah dagu hingga ke dahi diiringi selawat 3 kali setiap kali selepas bangun tidur. Amalkan setiap hari.Tapi ingat, dari bawah ke atas bukan dari atas ke bawah. Jika di urut dari atas ke bawah, dikhuatiri akan makin cepat berkedut pulak.

5- Setiap kali lepas solat subuh, amalkan baca surah Yusuf atau surah Maryam, kemudian minum air suam yang telah dibacakan ayat tadi. Niat untuk pikat hati suami dengan wajah yang menarik. Jangan niat nak tarik 'orang lain' pula. Amalkan dengan jujur dan ikhlas ye.

6-Setiap kali berhias di cermin, bacalah doa di kedua tapak tangan dan sapukan ke muka sambil niat dalam hati agar diindahkan wajah seperti Nabi Yusuf. Doanya,“Segala puji bagi Allah sebagaimana Engkau telah mempercantikkan dirikucantikkanlah juga akhlakku. Semoga Engkau menjauhkan wajahku dari azab neraka".

Pesan para ulama,"Barangan kecantikan adalah sebahagian daripada NAFKAH yang diwajibkan ke atas para suami untuk memenuhinya". So, bagi para lelaki dan suami, jangan hanya tahu komplen tetapi tidak memberikan hak yang sepatutnya kepada isteri anda.

Untuk itu, saya cadangkan anda menggunakan produk Shaklee yang terbukti selamat, halal dan berkesan dalam mengintimkan semula hubungan suami isteri dan mengembalikan KEMESRAAN antara kedua-duanya. Jom kita TINJAU, apa yang best sangat Shaklee ni?!

1. Set Kecantikan Kulit.


Jom kita lihat set basic khas untuk kecantikan kulit anda yang KUSAM dan menghasilkan MURAM pada wajah suami. Terdiri daripada Vitamin B, Vitamin C & Vitamin E yang bertindak:

  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri



2. Collagen Powder Shaklee.


Bagi yang inginkan kulit yang anjal dan cantik dan serta anti-aging/melambatkan penuaan dalam HANYA satu produk sahaja, Collagen Powder Shaklee adalah jawapannya. Fungsinya:

a) Anti Penuaan-Liang pori semakin mengecil dan berkurangan dan garis-garis halus juga dapat dikurangkan

b) Menghidratkan-Kulit semakin menjadi lembap dan halus, mengurangkan kulit mengelupas ataupun kering

c) Kulit lebih Anjal dan Tegang

d) Kulit akan licin dan berseri berbanding sebelum pengambilan 

e) Menyuburkan kulit, kuku dan rambut akan kelihatan bersinar dan kilat, kuat dan tebal

f) Mencerahkan dan mencantikkan kulit dan menghilangkan pigmentasi, jeragat dan jerawat. Tompokan bulat dibawah mata juga tidak akan kelihatan



Kesan pengambilannya amat cepat iaitu dalam tempoh seawal 7 hingga 8 minggu. Untuk bacaan lanjut sila klik di sini.

3. Vivix
Sirap Vivix Shaklee adalah set paling lengkap dalam produk Shaklee menggabungkan Kecantikan + Kesihatan + Anti Penuaan. Fungsinya:

  • Sesuai dimabil oleh orang yang inginkan kesihatan OPTIMUM
  • Sesuai diambil oleh wanita yang mempunyai penyakit berangkai berisiko tinggi dan dalam masa yang sama inginkan kecantikan alami
  • Sesuai diambil oleh para wanita yang mementingkan kecantikan dan melewatkan penuaan
  • Sesuai diambil oleh orang-orang tua yang tidak suka untuk mengambil pelbagai pil untuk penyakit-penyakit mereka
  • Sesuai untuk orang yang kurang imuniti badan
  • Untuk bacaan lanjut, sila klik sini.

Semuanya terletak pada TANGAN anda untuk memilih antara 3 set di atas menurut kondisi masing-masing. Saya pasti anda akan memilih yang TERBAIK untuk diri anda! Untuk pengetahuan anda, supplement Shaklee adalah jenama kesihatan no. 1 di Malaysia dan kini kedudukan no 2 ranking dunia untuk supplement terbaik dunia.

Kini semua orang boleh sihat dan cantik dengan Shaklee. Sila hubungi saya SEKARANG:

Mohd Taufiq
Call/SMS: 011-27819827
Email: cikgumat86@yahoo.com

"HIDUPKAN UNTUK BERSYUKUR"

0 comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...